Psikoterapiler

Psikoterapi, çeşitli zihinsel ve duygusal zorluklar yaşayan bireylere yardımcı olabilecek bir tedavi türüdür. Psikoterapi yalnızca semptomları hafifletmekle kalmaz, aynı zamanda belirli psikoterapi türleri kişinin durumunun psikolojik temel nedenlerini belirlemeye yardımcı olur. Böylece kişi daha iyi işlev görebilir ve duygusal iyilik hali artabilir.

Psikoterapinin yardımcı olabileceği durumlar arasında

Stresli yaşam olayları,

Travmatik yaşam olaylarının etkisi,

Tıbbi hastalık veya sevilen birinin ölümü gibi kayıplarla başa çıkma,

ve depresyon veya anksiyete gibi spesifik zihinsel sağlık durumları ile başa çıkma gibi durumlar bulunur.

Psikoterapinin birkaç farklı türü vardır ve bazı türleri belirli klinik durumlarda daha iyi sonuç verir. Psikoterapi ilaç tedavisi ile birlikte uygulanabilir.

Terapi bireysel, aile, çift veya grup ortamında yapılabilir. Seanslar genellikle haftada bir kez yaklaşık 45 ila 50 dakika süreyle yapılır. Hem hastanın hem de terapistin psikoterapiye aktif olarak katılması gerekir. Kişi ile terapisti arasındaki güven ilişkisi, birlikte etkili bir şekilde çalışabilmek ve psikoterapiden kazanç elde edebilmek için önemlidir.

Psikoterapi, daha acil sorunlarla uğraşan kısa vadeli (birkaç haftadan aylara kadar) veya uzun vadeli (aylardan yıllara kadar) uzun süredir devam eden ve karmaşık sorunlarla uğraşan bir yaklaşım olabilir. Tedavinin hedefleri, tedavi süresi ve sıklığı hasta ve terapist tarafından birlikte tartışılır.

Gizlilik psikoterapinin temel şartıdır. Ayrıca her ne kadar hastalar kişisel duygu ve düşüncelerini paylaşsalar da terapistle yakın fiziksel temasta bulunmak hiçbir zaman uygun ve kabul edilebilir değildir.

Araştırmalar, psikoterapi alan çoğu insanın semptomlarında rahatlama yaşadığını ve hayatlarında daha iyi işlevsellik kazanabildiklerini gösteriyor. Psikoterapiden en iyi şekilde yararlanabilmek için terapiye işbirlikçi bir çaba olarak yaklaşın, açık ve dürüst olun ve üzerinde anlaşılan tedavi planınızı takip edin. Kadıköy Kalamış’taki kliniğimizde psikiyatrik değerlendirme, psikolojik danışma ve psikoterapi hizmetleri alabilirsiniz.